کلیدهای طلایی برای دستیابی به موفقیت و ثروت؟

این روزها کتاب­ های زیادی در زمینه پیشرفت، موفقیت، افزایش اعتماد به نفس، و ایجاد انگیزه منتشر می­ شوند،  سمینارها و سخنرانی های پرشوری برای معرفی راه های رسیدن به موفقیت و ثروتمند شدن برگزار می شود و به لطف اینستاگرام و کانال­های تلگرامی هر روز موجی از جملات انگیزشی و تشویق کننده به ما می رسد. این کتاب­ها، سخنرانی ها و جملات راهکارهایی چند مرحله ای و کلیدهای طلایی برای پیشرفت و اصلاح زندگی و رسیدن به موفقیت در دوره های کوتاه مدت و حتی گاهی یک ماهه ارائه می کنند. راهکارهایی که چندان سخت و دشوار نیستند و مهمتراین که بر اساس نمونه های ارائه شده از افرادی که از این دوره ها و کلیدها استفاده کرده اند و موفق شده اند، نتیجه بخش بودن آنها باورپذیر به نظر می رسد. با این همه چرا همچنان کمتر کسی به موفقیت و ثروت وعده داده شده و یا رضایت و خوشحالی مورد نظر خود می رسد؟

آنچه در این کتاب­ها و سخنرانی ها در ارایه راهکارها و کلیدهای طلایی برای تغییر و پیشرفت نادیده گرفته می شود، در نظر گرفتن تفاوت های فردیست. هر کدام از ما زندگی متفاوتی را پشت سر گذاشته ایم و سرشار از تجربه، آگاهی، توانایی، و محدودیت های خاص خودمان هستیم. در واقع هر کسی داستان زندگی منحصر بفردی دارد، بنابراین نمی توان انتظار داشت که نسخه ای یکسان برای ایجاد انگیزه، تغییر، پیشرفت و موفقیت در همه افراد موثر باشد. تا زمانی که این تفاوت ها در فرایند انتخاب راه و شیوه رسیدن به موفقیت و ثروت در نظر گرفته نشود تاثیر این کتاب ها و سخنرانی ها تنها به شور و هیجانی کوتاه مدت در حین خواندن این کتاب ها و یا زمان شنیدن این سخنرانی ها و یا حداکثر یکی دو روز بعد از آن محدود خواهد بود.

لایف­ کوچینگ تلاشی است برای هماهنگ کردن این کلیدهای طلایی با شرایط زندگی ما. دانش و توانایی لایف کوچ در کمک به درک و شناخت تفاوت­ های فردی و مشاهده واقع بینانه مسائل، به همراه “مهارت مدیریت” و “برنامه ریزی کاربردی”  ابزاریست که می­ تواند با ایجاد این هماهنگی زندگی ما را متحول کنند.

لایف­ کوچ به ما کمک می­ کند تا همه مسائل زندگی­مان را از جنبه ­های مختلف ببینیم و همه راهکارهای ممکن برای حل مسائل را آگاهانه بررسی کنیم. در واقع آنچه یک لایف کوچ برای ما انجام می دهد کمک به رسیدن به آگاهی و شناختی دقیق­تر و واقع بینانه تر از خود و مسائل زندگی­ ماست. با دستیابی به این آگاهی کاربردی می توانیم مجموعه ای مناسب و مخصوص از میان همه راهکارها و کلیدهای طلایی موجود برای ایجاد تغییر در زندگی و رسیدن به موفقیت و رضایت برای خودمان انتخاب کنیم. جعبه ابزاری خصوصی و کاربردی که همیشه و همه جا می توانیم از آن برای حل مسائل­مان استفاده کنیم.

error: لطفاً به جای کپی کردن به اشتراک بگذارید