چرا لایف کوچینگ موثر است؟

آنچه یک لایف کوچ برای ما انجام می دهد کمک به بهتر کردن “کیفیت زندگی” ماست.

لایف کوچ به ما کمک می کند تا بدور از هر قضاوت و ارزشیابی، همه توانایی ها و قابلیت ها، نقاط ضعف، و اشتباهات­مان را ببینیم و به دور از هر پیشداوری و قضاوت جانبدارانه ای نسبت به خودمان، تصویری واقعی، منصفانه و کاربردی از آنچه “هستیم” و آنچه که “می خواهیم باشیم” داشته باشیم و در نهایت خودمان را بپذیریم و دوست داشته باشیم.

لایف کوچ می تواند داستان زندگی، توانایی ها و مشکلات ما را از زاویه دیگری به ما نشان دهد و به ما در کشف راهکار مناسب برای حل مسائل زندگی در درون خودمان به ما کمک کند. به بیان دیگر، توانایی لایف کوچ در دیدن همه چیز از “دیدگاهی موثر و کاربردی” و همراهی با ما در یافتن و پیمودن “راه موفقیت” است. چرا که راه غلبه بر مشکلات و ایجاد تغییر از “درون خود ما” و بر مبنای “توانایی ها و شرایط خودمان” آغاز می شود.

لایف کوچ با دانش و مهارتی که دارد آنچه برای رشد و موفقیت ما لازم است در درونمان  به ما نشان می دهد و به ما کمک می کند تا قابلیت های “پنهان و ممکن” مان را به موفقیت و رضایتی “آشکار و کاربردی” تبدیل کنیم.

لایف کوچ در مسیر رسیدن به آنچه که “می خواهیم باشیم” با ارزیابی اهداف، موانع، و برنامه ها در تعیین یک هدف مشخص و دست یافتنی با “الویت بندی” و همراهی در “تصمیم گیری” به ما کمک می کند.

از مهمترین تاثیرات لایف کوچینگ، “همراه بودن” لایف کوچ در مسیر دستیابی ما به اهدافمان است. تغییر، موفقیت، و دستیابی به زندگی بهتر و آنچه که مورد دلخواه ماست، چیزهایی نیستند که به آسانی بدست بیایند. ساختن زندگی ایده آل آسان نیست و حتی در بیشتر مواقع بسیار دشوار است. دلیل این حرف تعداد دفعاتی است که ما تلاش برای تغییر و بهتر کردن زندگیمان را شروع کرده ایم و کمتر به نتیجه رسیده ایم یا در نیمه راه رها کرده ایم. یکی از دلایل این عدم موفقیت در “تنها بودن” ماست.

از امتیازات ارزشمند استفاده از لایف کوچ، همراه داشتن کسی است که بی هیچ قضاوتی در تمام لحظه های دشوار ساختن یک زندگی رضایت بخش در کنار ماست. حضور و همراهی یک لایف کوچ در لحظه های دشوار و تصمیم گیری های مهم نقش موثری در موفقیت ما دارد. لایف کوچ در هر لحظه و مرحله ای از “مسیر رشد و تغییر” همراه ماست و با برانگیختن ما به یافتن مناسب ترین گزینه و انجام حرکت مناسب به ما کمک می کند تا از مسیر اصلی دستیابی به هدف دور نشویم.

error: لطفاً به جای کپی کردن به اشتراک بگذارید