ازدواجی سنتی باظاهری مدرن!

خیلی از زوج ها خوشحال هستند که موفق شدند که به صورت غیر سنتی و کاملا مدرن و امروزی ازدواج کنند. این افراد معتقد هستند ازدواج و رابطه شون مستقل، آزادانه و کاملا به انتخاب و سلیقه خودشون بوده و اجازه نداده اند که کسی در رای و تصمیمشان دخالت کند و از این موضوع به خودشون افتخار می کنن.

در واقع یکی از مهمترین ایرادات ازدواج های سنتی، انجام اونها بدون اختیار و اراده دختر و پسر و بدون عشق و علاقه اولیه است. نداشتن حق انتخاب و نبودن عشق و علاقه احتمال پایداری رابطه و ازدواج رو کاهش می ده. اما واقعیت این است که ازدواج های غیر سنتی و حتی ازدواج های سفید هم می­ تونه همین قدر بدون حق انتخاب و حتی گاهی بدون احساسی واقعی و عمیق باشه. موضوعی که در برخورد اول اصلا باور کردنی نیست.

وقتی ازدواج یا یک رابطه عاطفی بدون آگاهی و شناخت دقیق از خودمون، خواسته هامون، و آگاهی از مفهوم زندگی مشترک، نقش­ها و مسئولیت­ها، و همچنین بدون داشتن مهارت­های لازم برای ساختن و نگهداشتن زندگی مشترک باشه، وقتی در رابطه اعتماد به نفس نداریم یا رابطه اونقدر امن نیست که بتونیم راحت خواسته­ هامون رو بگیم و حتی این که نتونیم راحت خودمون باشیم، این رابطه حتی اگر سفید و آزاد هم باشه یک رابطه اجباری و تحمیلی به حساب میاد و در بلند مدت نمی ­تونه به خوشحالی، رضایت و احساس خوشبختی ما منتهی بشه.

بهتره قبل از این که ازدواج کنیم یا حتی وارد رابطه­ ای بشیم از شناختن خودمون، خواسته­ ها و نیازهامون شروع کنیم. لازمه بدونیم چرا وارد این رابطه می­شیم و از این رابطه چی می­ خواهیم. در قدم بعدی، سعی کنیم طرف مقابل رو بیشتر بشناسیم و به اون هم اجازه بدیم تا تصویر واقعی­تری از ما داشته باشه. فقط از این راه می­ تونیم مطمئن باشیم که رابطه یا ازدواج ما کاملا بر مبنای اختیار و اراده خودمون بوده و در نهایت می ­تونه موجب رضایت و خوشحالی ما باشه.

error: لطفاً به جای کپی کردن به اشتراک بگذارید